Internetiajastu pealetuleku tõttu on loomemaailmasse tekkinud uus nišš: veebidisain. Veebidisain on niivõrd mastaapne valdkond, et sellega tegeleb tuhandeid ettevõtteid iga päev. Üks kaunis loominguline veebidisain võib tuua brändile seejuures ka meeletuid kasumeid.
Veebidisain on ühtaegu aga väga vastuoluline valdkond, mille leerid on löödud kaheks: on need, kes leiavad, et üks unikaalne veebidisain peaks sisaldama interaktiivseid elemente ja animatsioone ning on neid, kes leiavad, et veebilehe disain peaks olema võimalikult lihtsakoeline.
Kumb on õige, see sõltub lõpuks ikkagi maitsest. Sellest hoolimata aga ei tähenda ei lihtsus ega keerukus automaatselt seda, kuivõrd loomingulise veebidisainiga tegemist on.
Kui loominguline peaks üks veebidisain olema?
Paljud eksperdid leiavad, et veebilehe loomise prioriteet on intuitiivsus. Teisisõnu, kasutajad peaksid leidma soovitud sisu üles võimalikult kiiresti ja hõlpsalt.
Päeva lõpuks tuleb ikkagi kasutaja veebilehele teatud põhjusel ning veebilehe disain peaks seda põhjust teenindama, luues võimalikult lihtsa raja selle eesmärgi täitmiseks.
Teoorias kõlab see kõik väga lihtsalt, ent praktikas ei pruugi see olla nii lihtne. Esiteks, paljud veebileheomanikud isegi ei tea, mida nende kasutajad üldse otsida võivad või vähemalt pole nad enda jaoks seda selgeks teinud.
E-poodides peaks näiteks ilmselgelt olema ostukorvitoimingud väga lihtsad – suisa niivõrd, et kogu toiming ei võtaks rohkem aega kui paar hetke, sest muidu võib klient tüdineda ning minna mujale. Kõik sõltub suuresti sellest, milliste kasutajatega parasjagu tegemist on ning mis võib nende potentsiaalne eesmärk olla.
Lihtsuses peitub võlu?
Ikka ja jälle tullakse aga tagasi vana põhimõtte juurde: kõige tabavamad disainid on kõige lihtsamad. Seda on näiteks aastate jooksul tõestanud Apple, kelle tooted on kõik erakordselt lihtsa ülesehituse ja välimusega.
Vahel tähendabki „hea veebidisain“ seda, et portaalis on vähe segavaid faktoreid. See kehtib eriti tänapäeval, mil inimesed on väsinud vilkuvatest bänneritest ja tülikatest hüpikakendest. Kui inimene tahab lugeda artiklit, siis ta ei taha näha kümneid reklaame, mis takistavad lugemist. Just seepärast ongi vahel kõige edukamad veebilehed väga lihtsa ja nö tavalise veebidisainiga.
Kui funktsionaalsus kohtub loominguga
Veebilehed on eelkõige tööriistad, mis on loodud täitma mingit ülesannet. Pea iga veebidisainer nõustub, et funktsionaalsus on esikohal – loomefaktorid täiendavad lehte ning aitavad seda funktsiooni täita, ent kokkuvõttes on funktsioonid ikkagi kõige olulisemad. Kui keskendutakse liiga palju „ilusa“ veebilehe loomisele, siis kaotatakse ära siht silme eest ning kaob funktsionaalsus, mistõttu väheneb kasutajasõbralikkus.
Seega vastamaks püsitatud küsimusele selle osas, kui loominguline peaks üks leht olema, vastame hoopis omalt poolt küsimusega: mida lugeda loominguliseks veebileheks? Loomingulisus võib olla ka see, kui veebileht on üles ehitatud väga lihtsalt ning ei sisalda isegi erilisi menüüsid, reklaame, pilte ega muud taolist. Loomingulisus võib teisalt tähendada aga ka suuri sähvivaid neoonseid elemente.
Nagu kõigega siin maailmas, siis vastub peitub isiklikus maitses.