Startupid muudavad loomemaailma ja meie suhestumist kunstiga

Vanasti oli kunstnikel vaja lihtsalt paberit ja pliiatsit selleks, et hakata oma loominguga tegelema. Digitaalsel ajastul ja startuppide keskel on aga kõik muutumas – uued tehnoloogiad on muutmas ka seda, kuidas me mõistame kunsti ja kultuuri üleüldiselt. Paljud ettevõtted on hakkanud muutma seda, kuidas näiteks kunstiga suhestutatakse või kas või kuidas kunstiteoseid leitakse.

Alljärgnevas artiklis heidame pilgu peale maailma mastaabis sellistele ettevõtetele ja algatustele, mis on muutmas seda, kuidas me kunsti ja kultuuri üldse näeme ning mõistame. Vaadake ka meie artiklit uute innovaatiliste slotiautomaatide kohta – need on loodud huvitavate idufirmade poolt.

Artfinder

Artfinder on justkui omamoodi Amazon kunsti jaoks. Portaalis saavad inimesed leida ja osta endale originaalseid kunstiteoseid väga hõlpsalt, seda iga eelarve juures. Veebileht ühendab ostjad otse kunstnikuga, iga teos on täiesti originaalne ja allkirjastatud!

Sellise originaalse algatusega aitab Artfinder kunsti edendada ja toetab loomemaailma hämmastaval määral. Enam ei ole vaja teoste ostmiseks teada mõningaid „siseringi“ inimesi – piisab vaid portaali kasutamisest!

Culture Trip

Culture Trip on startup, mis tegeleb eelkõige meedia, meelelahutuse ja reisimisega. Ettevõte loob lugusid konkreetsete paikade, sealse kultuuri ja inimeste kohta, kasutades lugude loomisel kohalikke inimesi, et rääkida artiklite, videote, piltide ja animatsioonide abil lähemalt, kuivõrd unikaalsete paikadega tegemist on.

Ideena kõlab see kõik lihtsalt ja loogiliselt ning seda see ka mõnes mõttes on. Culture Trip on aga muutnud senisest kordades lihtsamaks selle, kuidas sa saad oma reise planeerida, uurida kultuure ja laiendada oma silmaringi.

Found Fiction

Mõtle kui lahe oleks lihtsalt leida keset tänavat mõni lahe kirjatükk! Just sellega tegeleb põnev algatus nimega Found Fiction. Kirjanikud saadavad organisatsioonile oma lühilood, ettevõte prindib need välja ja pistab need ümbrikusse üheskoos märgisega „LOE MIND“, jättes ümbrikud seejärel avalikesse kohtadesse, et inimesed saaksid neid leida ja lugeda.

Kui mõni inimene leiabki sellise ümbriku, palutakse ka jagada kogemust sotsiaalmeedias hashtagi #foundfiction all. Lõbus ja inspireeriv algatus!

Artomatix

Artomatix, põneva nimega ettevõte, loob realistliku olemusega 3D töid, kasutades loomingulist tehisintellekti, mis loob 3D sisu automaatselt. Artomatixi AI keskendub tekstuuridele ning aitab luua tekstuure automaatselt, võttes loomeinimestelt tohutu murekoha ära.

Algatus on muideks nii revolutsiooniline, et 2017. aastal sai ettevõte üle 2 miljoni euro ulatuses investeeringuid ning on võitnud ka mitmeid peeneid auhindu.

Creatyve

Creatyve on ilmselt selle loendi kõige põnevam kirje, kuna tegemist on paigaga, kus saab osta kunstiteoseid samamoodi nagu aktsiaid. Teisisõnu, igaüks saab osta endale protsentuaalse osa kunstiteosest, saades endale selle teose „osakud“. Kui teos müüakse maha, saad endale oma tulu vastavalt oma osakute hulgale, ent teose kõik õigused kuuluvad kunstnikule.

See algatus on suurepärane just selleks, et loomeinimesed saaksid rohkem toetust ning kunstiteoste müümine oleks hõlpsam, eriti, kuna iga inimene võib endale osta väikeseid osakuid. Kui briljantne mõte!